lördag 3 mars 2018

Vinprovning av viner från blå-röd-vita flaggänder

 I dessa pokemon tider har vi kommit närmare i synnerhet ett föräldrapar bland Arvid vänner. De är ursprungligen från Tyskland och tycks veta en hel del om viner...
 Tyska viner kändes därför som uteslutet i en vinprovning, tänkte vi.
Anders kommer att skriva mer om provningen. Jag lugnar mig med att säga att det var riktigt trevligt, även om jag bara prickade in en av tre viner (det franska. De två övriga det från Australien respektive Kroatien gick jag helt bort mig på). 

2 kommentarer:

  1. Hade varit kul om ni kunnat klämma in några brittiska viner också. Inte alltid helt fel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har faktiskt testat en del brittiska mousserande viner - riktigt goda vill jag minnas! //Lena

      Radera