måndag 2 oktober 2017

Internationell buffet med arbetskollegorna

Jag och en kollega hade klurat ut att det vore kul att ha något evenemang tillsammans på jobbet. Varför inte ett knytkalas i form av valfria rätter. Min kollega författade ett mail.
"Hej enheten!
Vi hade diskussioner under sommaren om att ha lite mera aktiviteter tillsammans. Då tänkte Lena och jag att det blir jättekul om vi smakar mat från olika länder.
Vi tänkte att varje person bidrar med valfri maträtt (helst då någon vegetarisk variant, så att fler kan smaka) på gemensam buffet här på kontoret på efter jobbet."
Runt 16.30 började festdeltagarna dyka upp i köksregionerna för att färdigställa sina maträtter.
 Jag hade tagit med duk, kandelabrar och servetter hemifrån.
Sakta men säkert började bordet fyllas av maträtter....
..och stolarna av kollegor/vänner...
 Riktigt trevligt var det!
Min ceviche uppskattades, inte minst för sina glada färger! 
 Några hade bakat efterrätt - perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar