måndag 11 september 2017

Vinprovning med kollegorna hemma hos oss! Dukningen!

I mitten av juni arrangerade jag en vinprovning i Hagaparken för och med mina kollegor.
Hagaparken var perfekt i somras, men nu är där litet för kallt. Osäker på om några skulle tacka ja bjöd jag hem dem till oss. Jag hade redan förankrat det hos Anders som dessutom gärna ville träffa mina kollegor - han har ju bara hört mycket gott om dem. 
 Jag skyndade hem. Vinglasfötterna var redan preparerade med plastblommor och gummiband för att man skulle hålla reda på vad som var vad.
 Bagetterna var uppskurna, frukterna låg i sina skålar, duken manglad, kandelabrarna ljusförsedda... 
 ...servetterna brutna. 
 Fruktknivarställ försedda med fruktknivar...
 Duken, servetterna och ljusen gick i vitt. 
 Allt metall på bordet gick i vit metall.
 Det såg riktigt praktfullt ut om jag får säga det själv...
Även ostarna var på plats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar