söndag 11 juni 2017

Paintball-party för Arvid 11 år!

På tåget hem greps jag av panik: "Tänk om jag hade bokat in painballen fel datum - denna dag skulle 8 förväntansfulla nya paintballsspelare mötas i skogen - då skulle det kunna bli litet svettigt om ingen utrustning dök upp.
Här blev jag snart lugnad vid min hemkomst, snart därpå dök firman upp med all utrustning - en bana lades snabbt ut i skogen och lagom till alla gäster hade anlänt kunde de gå upp i skogen där allt spännande väntade på dem.
De fick på sig kamoflagefärgade dräkter och hjälmar som skulle skydda dem mot färgkulorna!
Taggade!
Halva styrkan var klasskompisar andra halvan var från tennisen + Sigrid. Snart försvann all känsla av att de inte känt varandra tidigare.
En liten Sigrid i värsta pangartagen!
Enda nackdelen med allt var att de var väldigt besvikna då det var över "Vi har ju bara spelat i 20 minuter"  - sanningen var att de hade spelat i 1 timme och 20 minuter.
Presentöppning.
Anders hade fräst på hamburgare medan jag var ute med barnen och pintballedaren i skogen.
Några tyckte att det var det bästa partyt någonsin (vilket de säkert säger många gånger - men säkert känns det så - varje gång)
Någon ville skjuta meeeeeeeeeeeeeeeeeeer.
En mycket nöjd Arvid som vill ha samma party nästa år....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar