tisdag 18 april 2017

Avtackning av en uppskattad kollega!

Så var det dags för en kollega att byta arbete.
Jag och en annan kollega började prata om att det vore kul att lyfta avtackningen till en ny nivå - en högre level som Arvid och Sigrid skulle uttrycka det.
Jag är ju road av att bryta servetter, sy vimplar och använda vita linnedukar som passerat mangeln hemmavid
Min kollega är suverän på att baka!
Sagt och gjort Han bakade och jag bröt servetter!
Båda lyckades vi mycket bra tycker jag.
Nu blev det ganska trista färger på bilderna men...
...Ni får helt enkelt tänka Er sprakande färger i neongrönt och magnentarosa!
Jag köpte litet slött kardemumma och kanellängder på väg till jobbet.
Medan jag släpat med mig dukar, vimplar, servetter (vek dem kvällen innan) och uppläggningsfat i jugend tog min kollega med sig dukar, hembakat bröd och en mäktig kandelaber!
Riktigt tjusigt blev det!
Arvid och Sigrid följde med (det var påsklov). Båda tyckte att det var ett riktigt trevligt party (de kallade tillställningen för det).
Jag har väldigt trevliga kollegor också, som verkligen tar sig tid med dem. Och som sedan verkligen uttrycker sin uppskattning över dem. Jag blir självklart urmallig!

På vägen hem berättade Sigrid att hon tyckte att D. som skulle sluta var så fantastiskt trevlig. Arvid tycke också att D. var trevlig men utryckte att det faktiskt var en annan kollega som han tyckte var ännu trevligare, någon han hade pratat om Star Wars med. Kul att de skapar sig egna uppfattningar utifrån egna upplevelser!
D. tycktes faktiskt riktigt rörd över alla kollegors engagemang. Nu kommer vi inte att tappa kontakten för detta utan hon och hennes familj kommer att dyka upp i en blogg nära er inom en snar framtid....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar