måndag 22 augusti 2016

Anders 50 år!

 Så var det dags för Anders att fylla 50.
 Jag, Arvid och Sigrid hade planerat det hela väl. Vi skulle börja med en riktig hotellfrukost - inget skulle saknas. Apelsinerna stod redo att pressas i juicepressen.
 Anders hade specifikt bett om våfflor - egentligen till lunch. Vid den tidpunkten skulle vi vara uppe i ett flygplan varför det fick bli en brunch istället.
 Han är löjligt förtjust i Ahlgrens bilar varför bordet var täckt av dessa.
En halvflaska champagne stod på kylning i vinkylaren.
En extra stor tallrik var framdukad för hans yoghurt och müsli (Anders äter ALLTID yoghurt och müsli till frukost men bara en tallrik (som brukar vara översvämmad av innehåll att hälften far på bordet och golvet - vore nästan enklare att ta två mindre portioner men se det är inte att tänka på - en portion ska det vara)).
Äggen står framme liksom kaffet.
 Vi andra placerade oss i andra änden av bordet, som inte ens är maximalt långt (bara 3 meter mot de 4,4 möjliga - men vi tänker att det kan vara skönt att kunna röra sig i köket också).  
 Vi hade kul som fixade det också. Mycket planering.
 Jag tror nästan att Anders blev litet rörd. "Har de lagt ner så mycket krut på mig? Vi ska ju flyga iväg snart." Men det är han ju värd - vår långsmale pärla!
Arvid och Sigrid hade gjort ganska avancerade pärlplattor samt mindmaps av Anders - Arvid har lärt sig i skolan och nu visade han Sigrid.
 Jag hade köpt en champagnekylare av märket "Louis Roederer" Nå då måste jag ju även köpa en champagne av samma märke - det fick bli med tillägget "Cristal"

 Inte helt fel det heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar