söndag 1 maj 2016

Sigrid tar hål i öronen under vår Göteborgshelg!

 Arvid och tre andra klasskompisar kvalificerade sig även detta år till Sverigemästerskapen i Schack!
Jättekul. 
 Detta år var finalen i Göteborg, varför vi åkte dit på fredagskvällen. Hotellfrukostar ska aldrig slarvas med. Vi satt och njöt i 1 1/2-2 timmar innan vi ansåg oss vara klara. 
 Medan Arvid och Andels tog sig till Mölnlycke medan jag och Sigrid sökte upp ett apotek inne i Nordstan.
 Vi höll säkert på i 30 minuter med exakt placering av hålen i öronen och vilka örhängen som passade bäst.
 Sigrid tyckte att det lät värre än det kändes. Hon var JÄTTENÖJD! Jag med - jag hade lovat att hon skulle få ta hål i öronen för ett år sedan, men sedan har vi inte kommit till skott. Förrän nu.

 Lunchen intog vi på en pizzeria nära Saluhallen (som påminde mest om den i Helsingfors).
 Golvet var väldigt vackert .
 Vi på väldigt gott humör.
 Och pizzorna goda.
Dagen därpå hade vi tänkt gå på en guidad visning på Gunnebo Slott, men då frågade Arvid om jag inte skulle se då han seplade....
 Arvid spelade verkligen ruskigt bra (jo helt objektiv är jag ju inte). Vid ett tillfälle låg han riktigt risigt till varvid han tog bort motståndarens båda torn med sin kung.
 De andra var också väldigt duktiga.  
Vi avslutade resan i Nordstan där Sigrid förevisade exakt hur hon fick sina hål i öronen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar