söndag 24 januari 2016

Boktips: En förlorad värld av Evelyn Waugh

 Efter min Historia kurs slutade har jag kastat mig handlöst in i skönlitteratur. Vanligen brukar jag läsa historiska böcker, men nu ville jag vidga vyerna.
Jag läste några nyutkomna om  ditten och datten och började faktiskt tänka att böckerna kändes ganska tunna - det kändes faktiskt som om författarskap var en ganska enkel sak.
Så började jag läsa En förlorad värld....
Snart kändes det inte som att jag läste, jag var DÄR!!!
Den version vi har är en nyöversatt utgåva från 2015 och som av kritikerna har beskrivits som en väldigt välgjord översättning. Jag vet inte hur den var översatt tidigare men denna var verkligen MAGISK!!!
Jag har med den överallt just nu - den är såååååååååååå bra.
Och det är kanske inte så svårt att bli författare men det är en helt annan femma att bli en av denna kaliber.
Läs boken!

1 kommentar:

  1. Tack för bra boktips :) det är så mysigt med riktiga böcker i en annars digital värld.

    Idag bjuder jag på mitt nya favo recept på bloggen :)

    Ha en fin ny vecka!

    LOVE Maria Inredning - it's Swedish for decor

    SvaraRadera