lördag 12 december 2015

Julmiddag hos familjen R-N

 Arvid och Sigrid ( i synnerhet, men även vi) hade sett fram emot denna fredagskväll hela veckan: Vi skulle på middag till deras kompis T respektive C, samt deras föräldrar. Och lillebror V. 
 Och här sitter jag. På papperet såg det ut som att jag hade haft en lugn eftermiddag - hade flexat ut vid 12 gått och ätit långlunch med en väninna varefter jag hade varit och hämtat min julklapp (inhandlad på Bukowskis Market som har sitt utlämningsställe i Västberga).
Sanningen var en helt annan - Lunchen var lika trevlig och harmonisk som väntat. Hitta till Bukowskis Market gick riktig bra, jag frågade människor och alla var väldigt hjälpsamma. Fick vänta med kölapp för att få ut mitt köp - det är självfallet fler än jag som tar tillfället i akt på fredag eftermiddag.
Sedan började Karusellen. Även om jag frågade så blev det på något sätt fel att komma till tåget. Till slut såg jag rälsen på en bro OVANFÖR mig, men kunde inte ta mig upp.
Jag tror att jag under eftermiddagen passerade samtliga vägar som finns tillgängliga i området - en rejäl omväg med andra ord - ett riktigt duktigt träningspass skulle man kunna säga om man vill vara litet positiv.
Väl hemma var det bara att ta rygg mot övriga familjen och stega vidare.
Till julmiddagen. 
 Familjen R-N hade gjort så fint med ägg på rödbetssalladsbädd till förrätt, fårfiol och potatisgratäng till huvudrätt. Ett gottefat med choklad och dadlar däremellan (Samt hemmagjorda granar av marsipan - och kottar av små chokladkulor - jätteroliga). Och ett avslut med chokladkaka toppad med en jordgubbstomte med gräddskägg. 
 Kvällen var väldigt trevlig och tiden bara försvann. 
Sigrid och C. byggde en Legostad under tiden. 
 Sigrid var mycket nöjd med resultatet. 
 Arvid och T. hade litet andra planer...
 Medan vi vuxna satt och pratade...
...och pratade...
Litet av en favoritsysselsättning om vi ska vara ärliga...

2 kommentarer:

  1. Ja, allting blir inte alltid som man tänkt sej! Men slutet gott, allting gott!
    Som vanligt kul med era druvor.
    Ha en fin Luciahelg!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket, Lena!

    Hälsningar
    Anders och Lena

    SvaraRadera