söndag 12 juli 2015

Dukning inför tioåriga bröllopsdagen!

Både Anders och jag hade klurat ut att vi skulle köpa blommor inför den 10-åriga bröllopsdagen.

Anders toppade dock, han hade låtit sända hem en bukett som stod och väntade på mig på förstukvisten då jag kom hem.
Vilken liten gulle.
Vi hade redan innan kommit överens om att den servis, French Garden av Villeroy & Bosch, som vi hade önskat oss av våra gäster inför bröllopet var det givna porslinet vi skulle använda denna dag.
Dagen till ära hade jag tillbringat lunchrasten med att klippa kvistar från blomtopparna på kastanjeträd.
Dessa snittar ställde jag i snapsglas och placerade på bordet.
Anders bukett - gick jättebra mot porslinet.
Jag styckade upp min egna bukett till flera små.
Tyvärr hade hästkastanjerna just blommat ut, men de var fortfarande vackra - och kastanjerna börjar ju anas.
Servettbrytningen heter huvan.
Duken - Almedahls drakmönster av Signe Sohlman kändes som ett självklart val.
I den skira försommaren är det fint med ljusa pastellfärger...
De ljuslila ljusen passade fint in bland övrig dekoration.
Alla hästkastanjkronor såg ut som små späda julgranar som löpte som en linje längs med hela bordet.
Efterrättens jordgubbar fick pryda bordet under hela måltiden.
Vad drack och åt vi då?
Ja det är en annan historia...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar