söndag 19 april 2015

Vårdukning i lila och ljusgrönt!

Kombinationen lila och ljusgrönt känns som en trevlig kombination på vårkanten. Dessutom går den bordsuppsatsen som jag fick av Anders (harkel - eller om det var jag som köpte den till mig själv ....)går i grönt och glimmar litet lila.
 Sagt och gjort. Först på med den vita bordsfilten för att undvika alltför mycket slammer. Sedan på med den ljuslila linneduken (som tur är har vi linneservetter i samma stil och färg).
 Sedan ställde jag på uppsatsskålen samt de ljusstakar som har samma fot som uppsatsskålen. Ljusen gick i ljuslila och ljusgrönt.
Övriga uppsatsskålar gick i ljusgrönt respektive enbart nysilver.
Under genomskinliga mattallrikar i glas lade jag kuverttallrikar i nysilver - detta gjorde att hela bordet glänste.
 Frukterna till osttallriken (rätt 3) fick agera skådebröd - de gick mycket lämpligt i grönt; päron och vindruvor. 
 På stolsryggarna placerade jag tronstolsklädslar som jag sytt till något av Sigrids kalas - kul att kunna använda sakerna vid mer än ett tillfälle.
 
 De gamla metallfåglarna ställde jag också ut som bordsdekoration!  
 Smörknivar på smörtaxar till alla...
 Samt smör i metallsnäckor och fruktknivar i knivställ - det gäller att INTE tycka att less is more...
 Jag hade glömt att köpa blommor, varför jag klippte av en blommande orkidé. 
 Kan inte komma på något mer som jag bör ha på bordet nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar