lördag 7 mars 2015

Chokladkolapaj

Den här minipajen gjorde jag tillsammans med Arvid och Sigrid redan på torsdagskvällen inför helgen.

Egentligen hade luften redan gått ur mig, jag hade ingen lust, men Arvid och Sigrid har en talang i att övertala sin morsa...en talang  jag anar att de delar med många andra barn därute. Nå pajerna var väldigt enkla att göra  så det var ingen väldigt ansträngande uppoffring skulle det visa sig.

 Chokladkolapaj 

100 g smör 
3 dl vetemjöl 
2 msk strösocker
1 msk vatten
Fyllning:
1 burk kondenserad, sötad mjölk (ca 400 g) 
100 g hackad mörk choklad
Nyp ihop smör, mjöl och socker. Tillsätt vatten och knåda till en deg. Tryck ut i 8 små formar och ställ i kylen 15 min. Nagga med en gaffel och grädda mitt i ugnen 10 min.Värm den kondenserade mjölken försiktigt och vänd ner den hackade chokladen. Fördela chokladkolasåsen i de gräddade pajskalen och ställ kallt 30 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar