lördag 8 november 2014

Höstdukning med kastanjer!

 Medan övriga familjen befinner sig i tennishallen på fredagskvällarna  passar jag på att duka och laga mat. Dukarna fuktar jag på torsdagskvällen, rullar in i mangeln på fredagsmorgonen.
Lagom till fredagskvällen är den tipp-topp.
 Sedan är det bara att styra upp resten av dukningen - ställa på några skålar (företrädes från jugendtiden, då detta har blivit en mani för mig). 
 Kastenajerna spred jag över hela bordet!
 Så var det dags att börja med maten!

2 kommentarer:

  1. Vilken vacker dukning! Det är kastanjetid här i spanien nu och de står i gatuhörnen och säljer rostade kastanjer. Så gott! Vi rostar hemma oxå. Ytterligare vacker servettbrytning! Tack!

    SvaraRadera
  2. Lenai wales! Tack ska du ha - jag har smakat "riktiga" kastamjer någon gång i Paris, men då blev jag inte helsåld - kan ha haft otur - får ge det en chans igen.
    //Lena

    SvaraRadera