fredag 15 augusti 2014

Servettbrytning: Titanic

 Jag trodde att jag hade lagt in denna tidigare, men nu kan jag inte hitta den...
 

Den kräver ganska stora servetter - jag har använt mig av 75x75 centimeter stora.

 Titanic

Veckla ut hela servetten.
Vik ner den översta tredjedelen.
Vik upp den nedersta tredjedelen.
Vik in den yttersta kanterna mot mitten (överst i högre hörnet i bilden ovan).
Vik ner det övre vänstra hörnet och vik upp den nedre högra hörnet så att två trianglar möts på servettens mitt.
Vik upp servettens diagonal med ena triangeln och den triangel som har bildats bakom den på ena sidan om diagonalen och motsvarande på andra sidan om diagonalen.
Vik in den vänstra yttersta kanten i fickan som har bildats på mitten på framsidan av servetten.
Vänd på servetten och gör om proceduren, vik in den vänstra yttersta kanten i fickan som har bildats på mitten på framsidan av servetten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar