söndag 25 maj 2014

Gör en egen pinata!!! Här med Angry birdstema!

Förra året hade vi köpt pinator till både Arvids och Sigrids kalas. Först hade jag tänkt köpa detta år också. Men varför inte testa. Först läste jag om hur man ska fixa en med hjälp av en ballong, tidningspapper och klister. Då jag blåste upp ballongen insåg jag att de kuber som godiset ska vara i kräver mer utrymme än vad ballongen kan erbjuda. Det fick bli en låda istället...
 Jag tog en halvstor kartong som jag klippte ut en öppning på undersidan, denna försluts med hårdpapper, men kommer att gå och öppna med de band jag har satt ditt.
Först täckte jag in hela kartongen med svart silkespapper (Jag skulle ha den svarta fågeln).
 Sedan klippte jag ut näbb och ögon efter hur de såg ut på nätet...
Jag gjorde ansiktet i alla fyra sidor!
I botten hade jag skurit ut en fyrkant som jag ska ha in godiskuberna i. I luckan gjorde jag hål för 12 snören som barnen sedan ska kunna dra i. Dessa ska jag täcka över med svart silkespapper då pinatan väl är fylld och redo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar