lördag 23 november 2013

Dukning i midvintertid - stjärnklart!

   
Inför Star-Wars kalaset i somras köpte jag en "stjärnprydd" florstunn duk. Nu gick den i marinblått, vilket skar sig mot allt det svart-vita som hela kalaset gick i.
Duken hamnade i linneförrådet och har legat där sedan dess.
Så nu...
Alla metallfåglar har jag införskaffat på diverse aktioner under en längre tid. Jag tycker att det är fint med litet dekoration runt bordet, som inte varken nödvändigt är i form av ljus eller blommor...
 Jag manglade en marinblåduk och lade över den tunna med stjärnor...
 Ljusstakar och kandelabrar (från jugend - min favoritperiod (just nu åtminstone)) med vita ljus. 
 
 Värmeljus i värmeljushållare längre ned på bordet gör sitt till.
  
Både Arvid, Sigrid  och Anders blev alldeles lyriska över dukningen - "Vi är ju som uppe i rymden", sade Sigrid. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar