tisdag 1 oktober 2013

Två höstdukningar

 

 Jag älskar hösten. När man kan duka fint med tända ljus. Det framgår inte riktigt av bilderna, men duken, servetterna och ljusen är plommonlila. Jugendljusstakar och stridstuppar pyntar bordsduken.
 Servetten heter Ädelstenen och har gjorts tidigare på en blogg i din närhet...Ädelstenen
 Arvid och Sigrid gillar verkligen att vi dukar fint på helgerna. En lördagskväll var vi alla litet mätta efter en lunch på stan. Anders frågade då om de ville ha hans hemmagjorda hamburgare eller risgrynsgröt...
Arvid funderade högt: "Risgrynsgröt är godare (det är hans favoriträtt alla kategorier), men det är mer frukostmat och jag vill ha fin duk, servetter och tända ljus - därför vill jag hellre ha hamburgare..." Sigrid höll med.
 Vår lilla konstnärinna....
 Så det blev hamburgerkväll med dukning i de amerikanska färgerna...
 Servettbrytningen stjärnan finns ju även där självfallet här...
Röda selterglas, vita tallrikar, blå ljus och röda servetter fick det bli...

2 kommentarer:

  1. Vad fint! Själv är jag dålig på fina dekorationer och vi bor så trångt att vi knappt har plats för flera servser, fina ljusstakar mm. Men härom veckan blev jag helt kär i en fantastisk gammal kandelaber på auctionnet. Livsfarligt, jag bjöd alldeles för mycket och hade helt glömt bort att läsa det finstilta om alla extrakostnader. Trots att kandelabern blev mycket dyrare än jag tänkt blev jag helt överlycklig när jag vann den rafflande budgivningen och nu kan jag knappt vänta på att få hem min pjäs!

    SvaraRadera
  2. Jag förstår precis vad du menar!!! Man kan bli litet fartblind då man sitter där och budar!

    I somras lade jag ett, i mitt tycke, ganska högt bud på en rejäl bordspjäs på en nätaktion. Sedan åkte jag bort. Väl hemkommen dagen efter aktionen ägt rum hade jag FÖRLORAT BUDET MED NÅGRA FUTTIGA KRONOR). Jag har inte kommit över det ännu.
    Kandelabrarna, i jugend, som syns på bilderna har jag dock gått ut med högsta vinsten. Mina favoriter alla kategorier.//Lena

    SvaraRadera