måndag 21 oktober 2013

Släktkalas på Flustret i Uppsala!

En faster till mig dog i somras. Det är alltid tråkigt när någon dör och detta var absolut inget undantag. Hon var snart 82 år och i ganska fin form, tills cancern drabbade henne något år tidigare.
 
Innan hon dog hade hon sagt till sina två söner, mina kusiner, något i stil med att hon önskade att de använde en del av arvet till ett rejält släktkalas. 
Sagt och gjort. En lördag i oktober hade de, mina kusiner T. och T., bokat Flustret i Uppsala för ett släktkalas med start på eftermiddagen.
 Cirka 80 gäster kom.
Och vi var några av dem.
B-M. gift med kusin T (den ena av dem).
Kusinerna T. och T. Jag förundras alltid över hur trevliga kusiner jag har då jag träffar dem.
Pappa/morfar/svärfar vad med och vimlade....
Arvid och Sigrid hade riktigt roligt. Här äter de av buffén.
Kusin T. pappa och syrran!
Arvid och Sigrid hade inte träffat något av de andra barnen tidigare. Sigrid tog rygg på en annan flicka ganska omgående. Arvid beklagade först att de inte fanns några att leka med. Jag pekade på Sigrid som då stod utanför på en balkong. Vips sprang Arvid dit. Sedan såg vi inte mycket av dem. Här har de arrangerat en affär i ena garderoben...
En riktigt lyckad eftermiddag/kväll!!!

1 kommentar:

  1. Vad kul! Har alltid velat gåmpå Flustret, fast helst det gamla och det är ju nerbrunnet... Får ge det nya en chans nästa gång jag besöker Uppsala!

    SvaraRadera