fredag 11 oktober 2013

Servettbrytning: Barnskon

När jag i somras beslutade mig för att ta en paus i mitt sökande efter hur Joan Sallas servetter bröts tog servettbrytarlusten fart på allvar igen. Servettbrytning måste i första hand vara lustfyllt och spännande. Om ett tag kommer jag att ha lust att luska vidare, men just nu vart det tvärstopp.
Istället sticker jag emellan med några andra....Som denna - barnskon!

Barnskon

Vik vänstra och högra sidan in mot mitten.
Vik ut de inre kanterna så att de ligger ovanpå de yttre kanterna.
Vik de yttre kanterna på mitten än en gång längst ut på vardera sidan av servetten.
Vänd på servetten.
Vik ner 1/3 av servettens övre del nedåt.
Vik de övre hörnen vinkelrätt inåt.
Vik upp rektangeln som har bildats under de två vinkelräta trianglarna. Vik den dubbelt för snyggare kant.
Lyft och öppna upp toppen av servetten samtidigt som du vänder och överlappar de undre delarna av servetten.
Vik in den nedersta delen under servetten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar