torsdag 31 oktober 2013

Halloween dekorering + hemmagjord spindel av kastanjenöt

Vi tänkte ställa ut ganska många pumpaansikten till helgen. Det blir mycket pumpasoppa och pumpakaka på vägen...
Mun näsa och ögon karvade jag ut med hjälp av en kärnhusuttagare.
 Hallen är numera belamrad av "spindelnät" som vi har hängt flugor, spindlar och fladdermöss i (allt i plast dock) 
 Vi har även tidigare år klippt ut svarta fladdermöss som vi hängde i några grenar som vi plockade in.
Skellettansiktet i hörnet är en mask som jag hade köpt för att ha på mig i helgen. Nu får jag hitta på något annat - den gör sig väldigt bra där i hörnet - under en pappershjälm.
 Spöken hade vi också ritat ridigare och hänger fint i hallriset.
 I köksingången hänger ett florstunnt svart tyg som inte riktigt kommer till sin rätt på fotografi.
 I fjol klippte jag ut säkert 50 råttsiluetter. Arvid tog de flesta av dem och satte upp på kakelugnen.
 HAn ritade själv en pumpa förra året. Denna attackerades nu av råttsiluetterna på kakelugnen.
 Denna spindel har Sigrid gjort på dagis. Man gjorde 8 hål med hjälp av en skruv i en kastanj och tryckte in 8 ben i form av svarta piprensare i kroppen. Väldigt smart.
Köket går i pumpans tecken. Som girlanger och i fönstret. De i fönstret har jag gjort för 2 år sedan och finns i en blogg i din närhet....
Smällkaramellerna likaså...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar