måndag 1 juli 2013

Sommarblommor och rullskridskor...

 Det är något visst med sommaren  - allt blir så enkelt. Man behöver mindre sömn, allt är enklare. Allt är helt enkelt underbart.
 Anders och jag har höjt motionsambitionerna denna sommar, vi får väl se hur det går. Nå mitt under dessa joggingpass måste jag böja mig ner och plocka blommor. Lathet måhända, men det är såååååå vackert.
 Det kommer att hinna bli en hel del små buketter under sommaren känner jag....
Nå, då blir det än mer att förena nytta med nöje. 
 Arvid och Sigrid fick rullskridskor + en ryggsäck med skydd för armar och knän och handleder i present av moster E. och C.
 Arvid var uttalat skeptisk till hela idén. Så passade han och jag på att provåka medan Sigrid var på kalas....
Detta kom att ändra hela hans inställning. Vad roligt det var att åka rullskridskor!
 Nu vill han åka hela tiden. Så det kan bli. Nå vi är inte helt förvånad han brukar inta en tveksam inställning från början. Men han är pigg på att testa ändå...Och så sakteliga så...
 Sigrid tyckte också att det var suveränt kul. Det kommer att bli många rullskridskotimmar i sommar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar