måndag 10 juni 2013

Flaggspel /Vimplar och Piñata till Prinsesskalas

Sigrid fyller ju egentligen inte förrän om knappt en månad. Likväl brukar vi ha hennes barnkalas veckan efter Arvids. Mycket beroende på att vi är oroliga att hennes gäster kan vara bortresta då det är hennes tur. Vi har frågat henne men hon vill gärna att det ska förbli såhär - precis som storebror vill hon gärna bli firad flera dagar så att slå ihop riktiga födelsedagen (då vi själva firar henne) med barnkalaset tycks inte vara aktuellt. Detta år har jag (vilket sannolikt redan märkts...) fått vimplar och flaggspel på hjärnan. På förstubron hade jag sytt 10 meter i olika pastellfärger. 
 Ovanför hänger Disney prinsessorna på rad. 
 Sigrid ville ha köket i enbart rosa och lila vimplar...
 Sagt och gjort...
Det är ingen underdrift att påstå att en hel del vimplar har sytts....
Men det har varit roligt...Basen har varit 20 centimeter och längden 25 centimeter...
Eftersom Arvid hade en piñata detta år (Darth Vader) hade jag mina aningar om att Sigrid ville ha en hon också...
 Mycket riktigt...Jag köpte små tygpåsar som fylldes med godis. Jojon fick inte plats i påsarna utan dem lade jag i själva piñatan.
Sedan fick den stå på hatthyllan så att ingen fick för sig att öppna den i förtid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar