söndag 26 maj 2013

Barnkalas med tema Disneyprinsessor - inbjudningskort

Sigrid vill ha prinsesskalas - detta år, också. Vi hade pratat om Madickenkalas, men Sigrid ritar väldigt många prinsessor på allt papper hon kommer över. Härom veckan frågade jag henne: Sigrid är du säker på att du inte vill ha prinsesskalas istället för Madicken? Jo, hon ville byta tema. Favoriten är Rapunzel, men även de andra Disneyvarianterna står ganska högt i kurs. 
Jag skrev med ganska sirligt typsnitt. En gruppbild av prinsessorna i inbjudan. Jag tycker som sagt om att försluta korten med ena sidan. En färdig bild av Rapunzel, Flynn (alias Eugéne) och hästen Maximus. Stort fusk - jag erkänner.
För att delarna ska kunna mötas på mitten, valde jag att sätta bildens "mitt" 5 centimeter från papperets övre kant på båda sidorna.

Låsanordningen, så att delarna låser sig samman till en bild ordnas genom att man klipper uppifrån och ner till kortets mitt, med ena halvan av bilden på ena sidan och kortet i övrigt på andra sidan klippet. Sedan klipper man nedifrån och upp på motsatta sidan på motsvarande sätt.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar