tisdag 5 mars 2013

Dukning för en ungersk eller italiensk afton

 Vi dukade för ungersk afron, men det hade fungerat lika bra om vi hade valt en italiensk afton. Mörkgröna dukar och värmeljushållare i grönt och rött ilöper över hela bordet. Mitt på bordet tronar en röd träljusstake (och ungerska flaggan)
 Servettbrytningen heter "Belgisk Våffla" och beskrivningen finns i en blogg i din närhet..... Jag gör det litet lättare - här är den.
 Kors och tvärs i taket löpte vimplar i lämpliga färger - rött, vitt och grönt. Jag rekommenderar verkligen att sy några- jätteenkelt och billigt, men som faktiskt ger en extra touch åt hela inramningen...Nu fick jag en ohämmad lust att sy massor av flaggspel - men även en modestare mängd vimplar hade gett ett bra resultat.
Väldigt nöjd blev jag.
 Anders lagar förrätten under en flaggkrönt fläktkåpa. 
Rummet är redo...

2 kommentarer:

  1. wunderschænes Esszimmer wounderful best wishes wiebke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad glad jag blir att du säger det - vi tycker också det! Vielen Dank!

      Radera