onsdag 20 juni 2012

Det gick bra!

Vilken pärs! Men nu är jag hemma igen efter en lyckad operation. Näthinnan på höger öga hade lossnat. Orsaker till lossnad näthinna är antingen hårt slag mot ögat, eller om man har ett allvarligt synfel. Mitt högeröga har aldrig riktigt kunnat prestera fullt ut. Den närsynthet och astigmatism jag har kan varken lins eller glasögon kompensera för till 100%. Så det är mitt vänsteröga som ger skärpan.
Nu har jag en luftbubbla i ögat. Med tiden ersätts den med ögonvätska. Förmodligen kommer synen att ha blivit sämre. Men jag är glad att jag har syn kvar...
Om St Eriks Ögonsjukhus är representativt för svensk sjukvård är jag imponerad. Vilket lugn och vilken trevlig och omtänksam personal! Jag kände mig verkligen omhändertagen.
Skönt också med andra patienter i samma sits. En viss sorts galghumor utvecklades oss patienter emellan. Som en ventil där allas vår oro fick pysa ut lite. Det lättade upp.

4 kommentarer:

  1. Skönt med lyckad operation!!! verkligen otäckt det där! Jessica

    SvaraRadera
  2. Det var goda nyheter, skönt att höra!
    Må så gott! Kram Pernilla m familj

    SvaraRadera
  3. Ni ska då alltid tävla, är det inte vin så är det Muminquiz...:-) Men vi är på såklart! Hörs på mailen om dag, första veckan i juli, kanske?
    Kram/ Pernilla

    SvaraRadera
  4. Hoppsan, det lät allvarligt men trevligt att operationen skedde snabbt och gick bra! Hoppas det går bra framgent!

    SvaraRadera