tisdag 15 maj 2012

Vårdukning i cerise och vitt.


Kubismen har slagit ut i full blom i vår servettbrytning. Beskrivningen av den kommer att återfinnas i en blogg i Din närhet någon fredag inom överskådlig framtid (1,5 v cirka).
Min ambitiösa morgonjoggning fick ett snöpligt slut av att jag fick för mig att plocka vitsippor. Alla dessa små vårblommor gör så gott. Äntligen.
Men de behövde ju ramas in med något. Jag satte dem i vad som ursprungligen var menat som en bonbonjär. Jag tycker att den fungerar väldigt bra som vas för blombuketter av den blygsammare storleken.
Sedan gav sig resten av sig självt. Ceriserosa ljus och duk. Och vita ganska stora (64x64) linnedamastservetter, med om det är celtiskt eller fornnordiskt mönster i väven låter jag vara osagt. JA jag erkänner jag har gått från allmänt servettintresserad till ...nåja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar