måndag 21 maj 2012

Inbjudningskort till dinosaurie- och barnkalas

Jag har under de senaste två åren haft en väldig inspiration att utveckla egna inbjudningskort (inspirerade av det tema som jag och Arvid eller Sigrid beslutar oss för)För Arvids del var det ganska tidigt klart att "DINOSAURIER" skulle bli årets tema (rymd och bilar fick ge vika detta år, det fanns ingen tvekan).
Jag valde att rita en figur och klippa ut den. Sedan klippte jag den mitt itu, varefter jag ritade ena sidans konturer på kortets ena sida och andra delen på kortets andra sida. För att delarna ska kunna mötas på mitten, valde jag att rita bildens "mitt" 3 centimeter från papperets övre kant på båda sidorna.

Låsanordningen, så att delarna låser sig samman till en dinosaurie ordnas genom att man klipper uppifrån och ner till kortets mitt, med dino på ena sidan och kortet i övrigt på andra sidan klippet. Sedan klipper man nedifrån och upp på motsatta sidan på motsvarande sätt.

2 kommentarer:

  1. Dinosaurieåldern, jo jag tackar jag, härligt! Ni har väl varit på Naturhistoriska?
    Urläckra kort! Kram/Pernilla

    SvaraRadera
  2. OM vi har... ;-D Tackar!
    Kramar,
    Lena

    SvaraRadera