måndag 7 november 2011

Halloweendekoration på hallbyrån

En sista skälvande titt på Halloween pysslet innan det åker ner för detta år. Dessvärre kom jag inte på att fota förrän det var dags att ta bort, i fullt dagsljus.Förutom döda ormbunkar som jag satte i vas tillsammans med pappersnejlikorna och lönnlöv som jag spred på hela duken, placerade jag ett litet blomkålshuvud i en brunaktig vätska (vatten + olika karamellfärger) i en godisskål med lock. I en annan likadan godisskål fylld med likadan brunaktig vätska lade jag i ett fänkålshuvud. Tanken med dessa båda var att dessa skulle se ut som om jag placerat ett hjärta och en hjärna i glasburkar.

Jag hade lagt några okokta ägg i kallt kaffe i någon halvtimme. Då de hade dragit på sig en ful brunaktig färg gjorde jag små hål i båda ändar och blåste ut äggen genom dessa. Äggskalen lade jag sedan i en skål med svarta tygmaskar...

2 kommentarer:

  1. Oj oj oj du är inte lite makaber, du... börjar nästan tycka att det var lite skönt att vi inte hade möjlighet att komma.. nej, jag skojar förstås. Ser fram emot kommande, inspirerande julbloggar efter denna storsatsning på Halloween! :-)
    Kram på er, kreativa vänner!/p

    SvaraRadera
  2. Äsch det säger Du bara!!! :-D
    Kram,
    Lena

    SvaraRadera