måndag 1 augusti 2011

Altanens olika användningsområden - syrum

I fjol fyndade jag en massa tyger i en affär som skulle upphöra. En hel del tyger fållade jag bara för att använda som dukar - är kanske som bekant väldigt road av dukningar i största allmänhet. Då är det extra roligt med stor variation av dukar.

Nå ett och annat ylletyg slank också med. Så i vintras gick mina absoluta favoritbyxor sönder. Märket var Gerda Blanken om det är bekant. Jag har sällan trivts så bra i ett par byxor och de satt dessutom osedvanligt bra. Vad göra? Jag tog nu mod till mig och klippte sönder mina gamla byxor - förde över delarna på kraftigt papper och ritade ut mönstret på inte mindre än tre ylletyger. På altanen fick jag plats att rumstera med starkt och bra ljus dessutom. Nu har jag bara lovat Arvid och Sigrid att göra något åt dem av tygbitarna.

2 kommentarer:

  1. Smart syrum! Lycka till med allt du ska sy!! Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Spännande! Får man se modellen "modella" senare? :-)

    Stor kram,
    Helena

    SvaraRadera