söndag 10 april 2011

Kubism då den tagit över alldeles - färgglad dukning med kuber i både servettbrytning och som bordsdekoration

Först hade jag tänkt mig en dukning i de skiraste pastellfärger som skulle hälsa våren välkommen. Så tittade jag ut, de tunga grå molnen gav då inga större vårlika avtryck. Nej fram med det tunga artilleriet av starka färger som gör en på gott humör, med eller utan sol. Jag har valt servetter i fyra olika färger samt utnyttjat origamipapper i motsvarande färgskala fär papperskuberna som jag har lagt ut på bordet. Kuben, eller paketet har vi haft som servettbrytning tidigare i bloggen, den hittar Du här. Ljusen är även de i varierande, men starka, färger. Tallrik och duk i svartaste svart för att inte dra bort uppmärksamheten från kuber och ljus.

1 kommentar:

  1. Härligt med alla färgerna, att köra med olikfärgade ljus är perfekt för att göra gång på resterna.

    SvaraRadera