tisdag 15 mars 2011

Origami Kusudamablommor

Jag har sagt det förr origami har kommit för att stanna i det Postgårdsromantiska hushållet. Jag trodde att dessa blommor var väldigt svåra att göra. Döm min förvåning då jag fann att hemligheten hette lim (och litet tålamod). Men svårt det var det rakt inte. Du behöver 5 kvadratiska ark och lim för varje blomma.Kusudamablomma
  • Vik papperet längs diagonalen
  • Vik den högra kanten från mitten mot topptriangeln
  • Gör likadant med vänstra kanten
  • Vik den innersta delen av den övre vänstra triangeln ut mot sidan.
  • Gör likadant med den högra sidan.
  • Platta ut den nya triangeln som har bildats på varje yttre kant.
  • Vik ner hörnen längst upp i framkant på dessa trianglar.
  • Vik hörntrianglarna dubbelt och limma samman de yttersta kanterna.
  • Då Du har vikt 5 sådana här "strutar" limmar Du dem samman.

2 kommentarer:

  1. Jisses så fina de blir, undrar om man skulle fixa det? Ska minsann genast hämta ett papper och testa. Rapport kommer...
    /anki

    SvaraRadera
  2. Vad kul! Jag blir riktigt glad då jag läser detta! Du grejar det lätt Ankiu!
    /Lena

    SvaraRadera