söndag 13 februari 2011

Valentinkort - egenhändigt gjorda kort på alla hjärtans dag

Vore det inte roligare och mer personligt att få ett egenhändigt gjort alla-hjärtans-dag kort? Jag tänkte använda mina till att skriva menyn på en middag. Det går ju det också.

Valentinkort

  • Vik ett papper på mitten.
  • Vik en vikning cirka 2-3 cm längst ut på sidorna.
  • Rita ett halvt hjärta (eller någon annan figur om Du hellre vill det) utanför vikningen.
  • Klipp ut hjärtat igenom båda papperen.
  • Öppna upp kortet och klipp ett snitt uppåt mellan "halvhjärtat" och övriga kortet på ena sidan, lämna någon centimeter överst.
  • Klipp ett snitt nedåt mellan "halvhjärtat" och övriga kortet på andra sidan, lämna någon centimeter nederst.
  • Koppla samman hjärtat och vik övriga kortet så att hjärtat sitter längst frám.
  • Färglägg hjärtat om Du vill.

2 kommentarer:

  1. Himla fint!
    Kul att ni lägger ut lite tips på dukningar, min mamma älskar sånt, jag ska tipsa henne om er sida så hon oxå hittar hit =)

    Kul att ni gillade det ni såg på min sida =D
    Jag tycker absolut att ni ska testa göra macaroons! Låt mig veta hur det gick sen =)
    Kram
    /Nellie

    SvaraRadera