torsdag 16 september 2010

Våra små odlingar

Vi har bott i vårt hus i två år nu. Tomten var från början en skogstomt med ett dike i storleken gigantus mitt på. I fjol påbörjades villatomtifieringen och iår har vi anlagt gräsmatta, kryddträdgård och odling av diverse grönsaker...Mina föräldrar odlade bl.a. rödbetor och morötter på lantstället då jag var liten, så var jag skulle hitta dem hade jag ganska bra koll på. Men var höll gurkorna hus?Jag trodde seriöst att de växte under jord, precis som rotfrukterna, jag var och ryckte i gurkbladen med jämna mellanrum - inga gurkor...så hittade en förvånad Anders dem...som svävande över marknivå. Stora var de också. Och, litet överraskande, taggiga.Det är verkligen vansinnigt roligt att odla saker själv och sedan kunna skörda dem. Vi har formulerat en lång lista om vad vi ska testa till nästa år...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar