torsdag 24 juni 2010

Bernadotte - på TV och i glasen!

Vill börja med att klargöra följande; Jag är helt emot kungahus. Det känns hopplöst otidsenligt och fel. Dessutom kan jag tycka uppriktigt synd om de som föds och växer upp med de begränsningar det måste innebära att vara kunglig. Visst, de har pengar - men det är inte allt!

Men vi hade ändå planer på att följa bröllopet på TV - åtminstone till och från. Om inte annat så verkar både Victoria och Daniel vara trevliga och ja, ganska okomplicerade människor.
Ju mer vi tittade desto mer gripna blev vi. När vi var rädda för att det kungliga skulle bli lite för mycket blev det istället mer och mer personligt. Det var Daniel och Victoria som gifte sig - det kungliga fick finna sig i att ta steg efter steg tillbaka. Vi kände verkligen med brudparet och kunde mer och mer förnimma vårt eget bröllop för fem år sedan. Och när Daniel torkade bort en tår i kyrkan gjorde vi likadant. Ja, Lena tjuvstartade. Men jag gjorde Daniel sällskap. Oss män emellan!
Det har skrivits på många håll redan men vi instämmer: Vad bra de passar ihop!
Till maten senare på kvällen drack vi Chateau Fournas Bernadotte (nr 3834), 181 kr.
Vinet var gott, men jag undrar om inte Bernadotte på TV var bättre. Och det ska komma från en som helt är emot kungahus.....

1 kommentar:

  1. Jag tycker också att kungahus känns vara något från en svunnen tid, men visst grät jag ändå en skvätt av allt det vackra! Ert vinval var nog inte något sämre än kungligheternas. Läste att det var kungen själv som valt vin till middagen och ett av dem till ett pris av endast 139 kr på systemet. Inget för er, alltså!
    Många hälsningar från Eva i Sala

    SvaraRadera