måndag 19 april 2010

Tips inför sommaren

Vi bor i ett område där alla hus är två år eller yngre. Idel barnfamiljer och trevliga grannar. Helt perfekt då vi själva har två barn. Men grannarna är inte bara trevliga - de är händiga och driftiga också! Det byggs garage, altaner, gäststugor och mycket annat.
Lena och jag tycker väl också att det är kul att fixa och pula. Vi har målat huset helt själva, för att ta ett exempel. Men vi har inte tomtarbete som vårt största intresse här i livet.

Här kommer ett tips inför sommaren - för dig med flitiga grannar:
1) Tag en bok med ett seriöst yttre (Bauhaus "Trädgårdstider" i detta fall).
2) Tag en tidning som du verkligen vill läsa (senaste numret av "Allt om vin" i detta fall).
3) Placera den tidning du vill läsa i boken med seriöst yttre ("Allt om vin" i "Trädgårdstider" i detta fall).
4) Sätt dig väl till rätta i en solstol med boken väl synlig och vinka glatt till dina flitiga grannar!
5) Känner du dig riktigt nöjd kan du kosta på dig ett käckt "Tjoho" i anslutning till vinkningen.

2 kommentarer:

  1. Låter ju idiotsäkert!

    SvaraRadera
  2. Guuud vilket bra tips! Varför har jag inte tänkt på det förr? Tror jag skall göra samma sak med mina inredningstidningar inuti kanske "The Economist", för att lura sambon att jag verkligen håller på att "bilda" mig, och på så sätt kanske slippa ifrån att gräva upp landet.... ;-D
    Kram, Helena

    SvaraRadera