söndag 11 april 2010

Servettbrytning the Arrow

Vi har många fina linnekökshanddukar som jag har handlat på mig med tanken att jag faktiskt ska kunna använda dem som servetter. Sedan har jag haft svårigheter att hitta vikningar lämpade för just rektangulära servetter. Den här fungerar dock bra, både för de vanliga kvadraterna som för de rektangulära. Ibland kan det vara kul med litet rustikare toach på servetterna och kökshanddukarna är absolut inget dåligt alternativ.

Servettbrytning The Arrow

  • Vik ut hela servetten
  • Vik in från båda håll mot mitten
  • Vik mot mitten
  • Vik in varje sida, från långsidans mitt räknat, i tre lager mot mitten. Vikningarna ska mötas på mitten.
  • Av det lagret som ligger högst upp viker Du in kanterna på ena sidans hörn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar