torsdag 25 mars 2010

Vi har fått en award!

Jag tänkte skriva om våffeldagen, men kom av mig alldeles. Min väninna från Nationsvimlet, då det begav sig, i Uppsala (Vi lärde känna varandra på väg till en herrgasque för sisådär 20(!!!!) år sedan) Helena, med bloggen The Swenglish Home har gett oss en reward. Tack Helena, vad glad jag blir!

Vi har aldrig fått någon reward förut, varför jag har försökt luska ut vad det betyder. Några saker som gör mig (Lena, Anders är inte här så jag suger på karamellen själv här) glad/lycklig:
  • Min familj och vänner, vetskapen att de finns.
  • Vissa minnen som ploppar upp
  • Bara åsynen av Anders när han blir glatt överraskad av något, gör mig alldeles varm.
  • Likaså minspelet då Arvid och Sigrid lyckas med någonting de ej trodde sig kunna, eller då de är på väg att göra något bus. Och stoltheten av att vara deras mamma (och tillika Anders fru).
  • Ska man fortsätta med att precisera på denna nivå blir jag nog aldrig klar, men Ni förstår nog vad jag menar ändå...
  • Kvitter från småfåglar och även måsskrik kan ge mig en enorm lyckokänsla.
  • Första vår-, vinter-, sommar och hösttecknet - jag ÄLSKAR årstiderna.
  • Soliga höst-, vår-, sommar- och vinterdagar
  • Ibland även regniga sådana.
  • Köra bil på våren då solen lyser och jag inte har bråttom.
  • Viss musik (olika vid olika situationer).
  • God mat och gott vin OCH ett väldukat bord med vackra servetter.
  • Ibland även sämre mat och vin men i DEN RÄTTA miljön.
  • Gå runt på slott och bara njuta av inredningen.
  • En skogspromenad
  • Att klara av något jag tyckte var svårt
  • Vårt hem, bara åsynen av vårt hus...
  • Positiva, men tänkande, människor överhuvudtaget.
  • Att det går in läsare och läser vår blogg kan göra mig barnsligt lycklig.

Denna award skulle jag vilja sända vidare till alla som läser vår blogg. Ni får gärna skriva några rader om Ni vill. Gärna tipsa om maträtter, dukningar, servettbrytningar och viner eller litet pyssel. Eller bara säga tjoflöjt.

Hälsningar från en jätteglad Lena

1 kommentar: