onsdag 17 mars 2010

Duka på Saint Patricks Day med gröna fyrklöver och servettbrytningar som gröna hjärtan

Förutom att S:t Patrick införde kristendomen på Irland, lär han även ha jagat bort alla ormar från ön. Jag vill dock poängtera att informationen kommer på intet sätt från en helt säker källa (Ingen jag känner var direkt med när det hände...).Dagens datum, 17 mars, Irlands nationaldag kan gott firas med litet gröna atteraljer på bordet.
Fyrklöverna har jag klippt ut med hjälp av pepparkakshjärtansformar som jag ritat på fyrdubbelt grönt papper. Innan jag klippte ut dem, ritade jag en liten "flärp" mellan två hjärtan.
Servettvikningen hjärtat har jag visserligen gjort förut (vid Valentin), men jag tyckte att den var fin även här.

Servettbryning Hjärtat
  • Vik servetten på mitten
  • Vik servetten en gång till på mitten
  • Vik ned ena sidan från mitten.
  • Vik ned andra sidan från mitten.
  • Vänd på servetten och vik ner alla fyra övre hörnen.
  • Vänt på servetten igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar