onsdag 6 januari 2010

Servettbrytning stöveln (eller barnskon)

Denna servettvikning är väldigt söt. Men litet mer komplicerad än de flesta andra vi brukar roa oss med.
Servettbrytning Stöveln


  • Veckla ut servetten helt.

  • Vik in alla fyra hörn mot mitten.

  • Vänd på servetten.

  • Vik in alla fyra hörn mot mitten.
    Vänd på servetten.

  • Vik in alla fyra hörn mot mitten.
    Vänd på servetten.

  • Dra ut kanterna på två motsatta sidor till kvadrater.

  • Vik ihop servetten två gånger (De utragna kanterna utgör stöverlskaften och viks mot varandra).

  • Knyt ett snöre.
    Känns bilderna för suddiga och otydliga, gå gärna in här istället.

5 kommentarer:

  1. Gå upp kl. 4 låter ju inte så där jätteskönt...men det kommer andra tider..denna servettbrytning verkade inte vara den lättaste..här har vi haft sträng kyla och jag hoppas att det snart vänder..är så trött på den bistra kölden, ha en fin dag, kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Har försökt mig på att göra den här vikningen två gånger nu, det går bra de första punkterna men när jag kommer till "Dra ut kanterna på två motsatta sidor till kvadrater" blir det svårare. Har försökt länge nu men jag förstår inte hur man ska vika, skulle du kunna förklara det på något annat sätt så att jag förstår? Skulle vara roligt att kunna vika den eftersom den var lite annorlunda :)

    Skulle vara bra om du kunde svara här i inlägget!

    SvaraRadera
  3. Vad glad jag blir Rebecka! Ja, inte att Du inte lyckas förstås - det beror ju på att jag misslyckats med förklaringen, men att Du skriver det. Jag har faktiskt gjort stöveln/barnskon i ett annat inlägg, med betydligt tydligare bild http://postgardsromantik.blogspot.com/2007/10/servettbrytningar-till-dop-barnskon-och.html
    , jag tror att man ser betydligt lättare där. I annat fall LOVAR jag att göra ett nytt inlägg till på nästa fredag. Jag blir verkligen jätteglad av att läsa att mina inlägg faktiskt utnyttjad. Så återkom gärna med en kommentar hur det går!!!!

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket! Jag såg inte att du hade gjort den där också, den var lite tydligare. Jag försökte en gång till och jag lyckades!! Vad glad jag blir:) Tack för att du svarade så snabbt så att jag också kan vika den här annorlunda men roliga servettvikningen.

    SvaraRadera
  5. Vad kul, grattis! Tveka inte att återkomma om det är fler servettbrytningar Du undrar över!!!

    //Lena

    SvaraRadera