lördag 23 januari 2010

Servettbrytning: Fågeln, Tuppkammen eller Segelbåten

Kärt barn har många namn...
Om föregående servettvikning var den absolut svåraste jag har gjort, är denna dess totala motsats - väldigt enkel. Och ändå väldigt fin.

Fågeln, Tuppkammen eller Segelbåten
  • Du tar en vanlig papperservett, (eller en linneservett som Du viker två gånger)
  • Vik en gång, på diagonalen.
  • Vik ner sidohörnen (de två kortsidorna) så att de sticker nedanför triangelns längsta sida
  • Vik upp hörnen på undersidan av servetten.
  • Vik sedan ihop servetten längs med mitten och ställ den upp. Dra sedan upp de fyra "flärparna".

2 kommentarer:

  1. Den lärde min farmor mig! Första (och förmodligen sista) gången jag har något att tillägga när det gäller servettbrytning.

    SvaraRadera
  2. Jag kommer ju att bli ett proffs på dukning tack vare er...) ha en skön kväll och här är en fullspäckad med intryck, kram

    SvaraRadera