fredag 14 januari 2011

Servettbrytning Vindsnurran/Propellern

Idag har Arvid och jag varit hos hårfrisören. Vi gick till vad Arvid kallar: "Min frisör". Han har varit där varje gång han klipper sig under de senaste 1,5-2 åren- Mot bakgrund att han är 4,5 år har han ju faktiskt haft samme frisör under närmare halva delen av sitt liv. Vanligtvis brukar Arvid och Anders gå och klippa sig samtidigt, men denna gång hade Anders hunnit gå. Jag har, mina 40+ år till trots, aldrig haft någon "min frisör". Den enda gång som jag verkligen vart nöjd med klippningen var frisersalongen belägen i Norrköping. Förrän nu. Nu har vi en familjefrisör...
Till den här servettbrytningen gäller det att ha strykjärnet nära till hands. Det är heller ingen nackdel att veta hur bottnar på pappkartonger brukar vikas, då inte kraftig tejp är involverad... Vindsnurran/Propellern
  • Vik servetten i fyra delar.
  • Vik in en sida.
  • Vik in resterande sidor omlott (det är här kartongvikningen kommer in) så att en mindre kvadrat har bildats.
  • Vik ut en kant i varje sida.

1 kommentar: